ZAPISNIK 27. REDNE SEJE SVETA MREŽE
SLOVENSKA UNIVERZA ZA TRETJE ŽIVLJENJSKO OBDOBJE

Datum: 24. 9. 2020
Kraj: Pravna fakulteta Univerze v Ljubljani, Poljanski nasip 2, Ljubljana

DNEVNI RED:
1. Izhodišča mreže SUTŽO za razvoj izobraževanje starejših na daljavo z razpravo predstavnikov mreže SUTŽO – Prof. dr. Ana Krajnc
2. Sodelovanje članic mreže SUTŽO z objavami na spletnem portalu www.MojaLeta.si – mag. Andreja Kočar Pečnik
3. Predlogi za nadaljnji razvoj in povezovanje članic mreže SUTŽO Članice mreže SUTŽO:
razprava – prof. dr. Ana Krajnc
4. Sprejem novoustanovljenih članic v mrežo SUTŽO

Sejo vodi Petra Bališ.
Člani Sveta mreže sprejmejo dnevni red in odobrijo zapisnik prejšnje seje.

Ad 1)
IZHODIŠČA MREŽE SUTŽO ZA RAZVOJ IZOBRAŽEVANJE STAREJŠIH NA DALJAVO Z RAZPRAVO PREDSTAVNIKOV MREŽE SUTŽO

Dr. Ana Krajnc predstavi izhodišča mreže za razvoj izobraževanja starejših. Poudari:
– ljudje morajo premagati strah pri izobraževanju na daljavo, pri tem bo potreben in pomemben individualni pogovor, ki ga bo potrebno večkrat ponavljati;
– prav tako bo nepogrešljivo individualno mentorstvo in vodenje;
– v Velenju so uvedli patronažno izobraževanje, tudi gibanje UTŽO Znaš, nauči drugega temelji na patronažnem izobraževanju, ki je v obdobju izobraževanja na daljavo zelo pomembno. Starejši se bodo namreč najlažje učili v domačem, znanem okolju;
– prilagajanje spremembam omogoča večjo varnost in gotovost – starejši bodo sprejeli izobraževanje na daljavo (ZOOM), če bomo stimulirali tudi individualne stike.
Slovenska univerza za tretje življenjsko obdobje, združenje za izobraževanje in družbeno vključenost, ima status združenja, ki deluje v javnem interesu.
SKLEP 1:
Za vključevanje čim večjega števila starejših v izobraževanje na daljavo preko spletnih aplikacij je potrebno spodbujati individualno prenašanje znanj (patronažno učenje, Znaš, nauči drugega).

Ad 2)
SODELOVANJE ČLANIC MREŽE SUTŽO Z OBJAVAMI NA SPLETNEM PORTALU WWW.MOJALETA.SI

Mag. Andreja Kočar Pečnik predstavi spletni portal www.mojaleta.si ter sodelovanje portala in Slovenske UTŽO.
Portal Moja leta je največja spletna skupnost ljudi v zrelih letih in je namenjen starejšim, željnih aktualnih, zanimivih in strokovnih vsebin, prilagojenih njihovemu obdobju življenja. Mag. Andreja Kočar Pečnik povabi vse članice mreže, da pošiljajo svoje prispevke, predstavitve univerz, ambasadorjev učenja, rezultate učenja, najave dogodkov … urednici portala Petri Logar, ki bo prispevke uredila in objavila v rubriki Moje učenje, ki je nastala kot nasledek sodelovanja Slovenske UTŽO in portala.
Rubrika je priložnost, da se posamezne članice predstavijo na spletu in se med seboj še tesneje povežejo tudi preko spletne platforme, ki jo omogoča portal. Hkrati je sodelovanje motivacija za učenje za delo na računalniku.
Kontakt:
Petra Logar, odgovorna urednica portala Mojaleta.si
Tel.: 040 622 777
E-naslov: urednistvo@mojaleta.si

SKLEP 2:
Članice mreže naj razmislijo, kako bi lahko sodelovale s portalom Moja leta in se s predlogi, članki in drugimi vsebinami obrnejo na urednico portala Petro Logar.

Ad 3)
PREDLOGI ZA NADALJNJI RAZVOJ IN POVEZOVANJE ČLANIC MREŽE SUTŽO
Bojan Krevh, UTŽO Velenje, meni, da bi bila redna letna srečanja mentorjev z namenom izmenjevanja izkušenj in dobrih praks zelo koristna. V Velenju si željo vsakoletne nadgradnje izobraževanja za mentorje, saj so sprejeli sklep, da je izobraževanje mentorjev na njihovi UTŽO obvezno.
Prof. dr. Ana Krajnc poudari, da je bil pred petimi leti sprejet sklep, da je izobraževanje mentorjev obvezno. V Sloveniji so bili tedaj izvedeni trije regijski programi, vendar je to premalo, saj je potrebno redno letno izobraževanje novih mentorjev. Ena od možnosti izobraževanja mentorjev so spletna (video) predavanja, podprta z literaturo, ki smo jih posneli na UTŽO in sestanek z mentorji po ogledih videov z diskusijo. Vodja mentorjev naredi evalvacijo. Mentorji nam s povratno informacijo pomagajo, da spletna predavanja izboljšamo in vsebinsko nadgradimo. Mentorji prejmejo potrdila o izobraževanju.
Andreja Smolič, UTŽO Grosuplje, opozori, da se morajo mentorji prilagajati potrebam in željam članov skupine in ne obratno.
Prof. dr. Ana Krajnc poudari, da mentor odgovarja za ogrodje programa, ostale vsebine pa dodaja skupina v skladu s svojimi interesi in potrebami.
Bojan Krevh, UTŽO Velenje, predstavi, da na UTŽO Velenje vsak mentor, ki bo imel v tem študijskem letu predavanja, posname predstavitveni video o vsebini svojega predavanja. Velika večina mentorjev je video že posnela. S tem se tudi mentorji privajajo na kamero in Zoom program. Tudi to je digitalna povezanost.
Metka Rupnik, UTŽO Logatec, pove, da sta v Logatcu dve mentorici dobili potrdilo o usposabljanju, ki sta se ga zelo razveselili in jima veliko pomeni. To bo morda tudi motivacija za ostale mentorje, da se udeležijo usposabljanja. Meni, da je dobre mentorje težko dobiti, zato je z njimi treba delati bolj »mehko« in jim ogleda videov ne moreš zapovedati, če si jih sami ne želijo ogledati.
Alijana Šantej, UTŽO Ljubljana, ob tem doda, da je na UTŽO Ljubljana uvajalno usposabljanje novih mentorjev obvezno, saj ne glede na to, kako dobri strokovnjaki so na svojem področju, vstopajo na novo področje mentorskega dela s starejšimi.
Mojca Brank, UTŽO Koper, sprašuje, kakšna je finančna motivacija za pridobivanje dobrih mentorjev. Pri novem vpisu bo število udeležencev manjše in posledično manj sredstev. Zanima jo, kako organizirati plačila mentorjev.
Alijana Šantej, UTŽO Ljubljana, poudari, da dobri mentorji ne delajo (zgolj) za denar. Delajo, ker jih to delo veseli in radi delijo znanje z ljudmi. Društvo, nevladna organizacija ne zagotavlja visokih honorarjev. Veliko je predavateljev s fakultet, upokojenih strokovnjakov, ki opravljajo mentorsko delo »za svojo dušo«, saj radi delajo z visoko motivirano publiko starejših študentov.
Katja Bricelj, UTŽO Grosuplje, poudari, da je znanje edina stvar, ki jo lahko prodamo. Meni, da je plačilo mentorjev potrebno in naj ne delajo zastonj, ker se brezplačno delo ne ceni.
Prof. dr. Ana Krajnc se strinja in pravi, da žal finančno ne moremo doseči tega, kar lahko drugi s plačo. Potrebno je iskati sredstva. Odnosi zaupanja, visoka motivacija študentov so veselje in motivacija za delo mentorjev.
Bojan Krevh, UTŽO Velenje, pove, da so na njihovem upravnem odboru sprejeli poenotene zneske za honorarje mentorjev in da s pridobivanjem mentorjev nimajo težav.

SKLEP 3:

Usposabljanje mentorjev je potrebno, usposabljanje novih mentorjev pa obvezno. Mentorji, ki to še niso uspeli, naj si ogledajo video predavanja. Univerze naj določijo vodjo usposabljanja mentorjev, ki bo usposabljanje vodil in spremljal.

Ad 4)
OBRAVNAVA VLOG ZA SPREJEM NOVIH ČLANIC V MREŽO SUTŽO
Alijana Šantej opozori, da je odprta spletna aplikacija za poročanje na MIZŠ za sofinanciranje dejavnosti slovenskih UTŽO in naj članice mreže oddajo poročila in zahtevek za pogodbeni znesek na MIZŠ.
Prejeli smo dve vlogi za članstvo v mrežo SUTŽO, ki sta ju podali UTŽO Vrhnika in UTŽO Bistrica ob Soči. Predstavniki članic mreže formalno, z dvigom roke potrdijo članstvo novih UTŽO.

SKLEP 4:
Novoustanovljeni UTŽO Vrhnika in UTŽO Bistrica ob Soči se sprejmeta v mrežo SUTŽO.

Ljubljana, 28. 9. 2020

Zapisala:
Petra Bališ

(Skupno 12 obiskov, današnjih obiskov 1)