spanija (2)PROGRAM DELA ZA ŠTUDIJSKO LETO 2016/2017

 Naziv: Španščina

Mentor: Maria Ana Slak Trontelj

Način izvedbe: 2 šolski uri tedensko od oktobra do junija

Ciljna skupina: slušatelji Univerze za tretje življenjsko obdobje Grosuplje

 Vzgojno-izobraževalne vsebine

Učenje španščine za študijsko leto 2016/2017 se bo nadaljevalo na ravni A1 z neposrednim stikom z jezikom, to je z izgovarjavo in pisanjem v španskem jeziku, z naborom različnih tem in dejavnosti, ki bodo spodbujale razvijanje spretnosti govornega in bralnega razumevanja – razumevanja pisnih sporočil, telefonskih pogovorov in elektronskih pisem, poleg tega pa bodo nudile slušatelju kontekst, v katerem bo vadil sporočanje in interakcijo v različnih situacijah špansko govorečega okolja. Na ravni A2 se bodo že znane sklope obogatele z novimi vsebinami, pa tudi slovničnimi vidiki (članki, pisma), kar bo krepilo komunikacijske spretnosti in bogatejše sporočanje v tujem jeziku. Slušatelj bo ob določenih tematikah pripovedoval o dogodkih, ki so se že zgodili, o svojih preteklih navadah ter izražal svoje načrte za prihodnost.

Tematsko področje se osredotoča na naslednje sklope:

  • Prosti čas, opisati dnevne dogodke in potek dneva, dajati nasvete, konjički in šport
  • Načrti za prihodnost, prevozna sredstva, vozovnice, elektronska pošta
  • Želje in interesi, predstaviti nekoga, izražanje nuje in zmožnosti
  • Zaposlitev in navade, zanimanja in skrbi/težave, oglasi

Poleg načrtovanih tematskih sklopov bo slušatelj spoznaval življenje (družabne obrede, turizem, glasbo) Španije in Latinske Amerike ter njihove družbeno-kulturne znamenitosti.

Slovnično področje bo zajemalo pravilne in nepravilne oblike glagolov, pridevnike, predloge, osebne vprašalne in svojilne zaimke, navadni sedanjik in preteklik, prislovna določila, dvojno zanikanje, zveza za izražanje prihodnosti, veznike, povratne glagole.

 Vzgojno-izobraževalni cilji

PROTAGONISTAS A1          

ENOTA 9: Slušatelji se naučijo govoriti o dovršnih preteklih dogodkih, izražati pretekle dogodke, umeščati v času, opredeliti datum ali mesec dogodka, govoriti o časovno določenih in zamejenih preteklih dogodkih, tvoriti pripoved, povedati izkušnje, poročati o datumih.

ENOTA 10: Slušatelji se naučijo izražati sorodstvena razmerja, predstaviti družino in prijatelje, govoriti o preteklih izkušnjah in potovanjih.

ENOTA 11: Slušatelji znajo vprašati, s kakšno pogostostjo počnemo dejavnosti, opisati dnevne dogodke in potek dneva, dajati nasvete.

ENOTA 12: Slušatelji se naučijo kovati načrte za prihodnost, govoriti o prevoznih sredstvih in potovanjih, prositi za informacijo ali storitev, sporazumevati se po telefonu, predlagati ali sprejeti načrt, pisati kratke elektronske pošte.

PROTAGONISTAS A2

ENOTA 0: Slušatelji izražajo želje oz. interese, znajo predstaviti nekoga, se naučijo določiti in umestiti, izražajo nuje in zmožnosti.

ENOTA 1: Slušatelji govorijo o zaposlitvi in o navadah, se naučijo izražati trenutno razvijajočih se dejanjih, govorijo o svojih zanimanjih in skrbeh/težavah, spoznavajo poklice,  govorijo o običajnih dejanjih, o željah in zanimanjih, o skrbeh in težavah.

Z učenjem španskega jezika si bo slušatelj pridobil osnovna znanja za sporazumevanje v tujem jeziku na področjih branja, pisanja, poslušanja in govora. Slušatelj bo spoznaval različne kulturne posebnosti španskih civilizacij, književna dela, dosežke znanosti in glasbe, ob tem pa si bo krepil lastne kulturne vrednote.

Pripomočki in gradiva

Študijski program se bo izvajal z aktivnostmi, ki bodo spodbujale aktivno delo slušatelja, kot so individualno delo, delo v parih ali v manjših skupinah, slušno in bralno razumevanje, ustno in pisno oblikovanje sporočila.

Učna sredstva, ki jih bo uporabljal mentor za dosego teh ciljev bodo:

  • učbeniški komplet španskega jezika PROTAGONISTAS A1 IN A2, ki ga sestavljajo priročnik s pripadajočima zgoščenkama, delovni zvezek s testi, slikovni material, zvezek z vajami za ustno izražanje, z dodatnim zvezkom za teste v obliki dialogov, CD z banko aktivnosti
  • dodatne aktivnosti na internetu
  • špansko-slovenski in slovensko-španski slovar, slike, zemljevid.

Slušatelji bodo uporabljali učbenik  PROTAGONISTAS A1 in A2, delovni zvezek in učne liste.

V času izvajanja programa bo mentor sproti spremljal delo in prizadevanja slušateljev z namenom, da bo ugotovil uspešnost doseganja načrtovanih ciljev. V ta namen bodo slušatelji skozi šolsko leto ponavljali in utrjevali besedišče in slovnico prejšnjih enot.

Mentor:

Maria Ana Slak Trontelj

(Skupno 30 obiskov, današnjih obiskov 1)